sábado, 30 de marzo de 2013

Sessió 1

Dilluns 25 -02-2013

En aquests dos mesos que han passat des de que va finalitzar el primer període de pràctiques han succeït alguns canvis en la situació original que es va decidir abordar amb el Projecte d’intervenció del Pràcticum II. 
 
Després de la reunió extraordinària que es va realitzar a  finals de desembre a petició de l’equip docent de P4  per tractar la problemàtica de la manca de límits a aquest nivell d’infantil, l’equip d’orientació psicopedagògic va proposar a l’equip docent una sèrie de pautes i consells de caire general per tal d’abordar inicialment la manca de límits a l’aula

10 CONSELLS PER APLICAR LÍMITS

  1. La demanda ha de ser concreta ( no dir:“porta’t bé” o “sigues bo”)
  2. A vegades pot anar bé despersonalitzar i dir ( “és hora de”…, en comptes de “has de...”)
  3. S’han d’aplicar amb fermesa
  4. És necessari reforçar els aspectes positius
  5. A vegades és útil posar distàncies entre nosaltres mateixos i la norma que volem fer complir ( Exemple: “ és hora de..” millor que “ jo et mano…”
  6. En un principi s’ha d’explicar el perquè de la norma.
  7. S’han de suggerir alternatives a les conductes inadequades
  8. A vegades cal dir NO i aquest no és inqüestionable
  9. S’ha de desaprovar la conducta del nen, no al nen mateix.
  10. Cal autocontrolar les emocions
En posteriors reunions de coordinació s’ha posat de manifest que a mitjans del segon trimestre les tutores perceben la situació com a menys problemàtica que en el seu inici, a finals del primer trimestre, i que les pautes i consells que se’ls va proporcionar han estat d’utilitat. Tot i així la situació de manca de límits a les aules contínua preocupant a l’equip docent i en especial a les tutores dels cinc grups-classe.

Per tal de conèixer l’abast actual de la problemàtica i crear una representació real de la situació cal que reculli informació recent sobre els cinc grups-classe de P4. Aquesta informació la podré recollir durant les entrevistes de seguiment del 2n semestre que la psicopedagoga d’infantil i primària començarà a realitzar durant aquestes pròximes setmanes. Les dades que obtindré em permetran identificar a grans trets diferències entre grups-classe de P4 en relació a l’abast de la problemàtica
 

1 comentario:

  1. Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!

    ResponderEliminar