CAS C -Alumnes d’un grup-classe de P4
FASE A : CONÈIXER I ANALITZAR LA DEMANDA
Demanda realitzada al primer trimestre d’aquest curs per la tutora en una reunió de coordinació entre la Psicopedagoga i la tutora del grup classe. En aquesta reunió la tutora entrega tres dels quatre fulls de derivació psicopedagògica corresponents als quatre alumnes.
Contingut de la demanda
|
Alumne 1: “No segueix ordres ni consignes, no escolta no es comunica satisfactòriament amb els iguals ni amb els adults. És molt depenent de la mestra i hi ha manca de límits. Fluix a nivell d’aprenentatges, sembla que no raona”
Alumne 2: “No respon als límits. Pega, mossega,és molt impulsiu. Riu quan se’l renya, quan se li pregunta per què ho ha fet diu que no ho sap. Molt bé a nivell d’aprenentatges “
Alumne 3: “ Té manca de límits. És impulsiu i esverat, contínuament està provocant als altres. Molt bé a nivell d’aprenentatges”
Alumne 4: “ Provoca contínuament, és impertinent, falten límits. Mostra inquietud motora ( moviments, sons, crits...) No queda clar si ho fa per cridar l’atenció o perquè no ho pot evitar”
La tutora sol·licita que se’ls faci una observació i se’ls valori.
|
FASE B : PRIMERS ACORDS AMB MESTRES i FASE C: REFORMULAR PROBLEMES I OBJECTIUS
Es fa una reunió amb la tutora del grup classe per tal de fer un seguiment d’alguns alumnes del grup classe que li preocupen fer un traspàs d’informació d’aquests Quatre alumnes en concret. Una vegada recollida la informació que aporta la tutora i revisats els expedients psicopedagògics s’acorda realitzar un seguit d’observacions dels quatre alumnes per tal de recollir més informació sobre les conductes i les actituds que preocupen a la mestra.
FASE D : ELABORAR UN PLA D’ACTUACIÓ
Es programa la realització d’una primera observació a l’aula ordinària durant l’hora de “ Bon dia” i una segona observació al cap d’una setmana a l’aula de psicomotricitat. Una vegada realitzades les dues observacions depenent del que s’hagi observat es realitzarà una avaluació individual d’aquells alumnes que es cregui convenient. Paral·lelament es donarà a la tutora quatre qüestionaris BASC T-1 , un per a cada alumne, per tal de recollir informació sobre aspectes de la personalitat i comportament dels alumnes.
Tècniques
|
Justificació
|
Observació a l’aula | Permet l’avaluació directa en el context natural de l’alumne. |
BASC T-1 |
La personalitat i el comportament de l’alumne són aspectes a tenir en compte en qualsevol procés d’avaluació. El BASC és una prova estandaritzada multidimensional ja que mesura nombrosos aspectes del comportament i la personalitat , incloent dimensions tant positives (adaptatives) com negatives ( clíniques). A més permet obtenir aquesta informació des de diferents punts de vista: del mateix alumne (autoinforme), dels pares de l’alumne (P) i dels tutors (T). En aquest cas s’opta únicament pel format tutor.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario