Cas H

CAS I- Alumne de P4                                                                                         Edat: 4 anys

FASE A : CONÈIXER I ANALITZAR LA DEMANDA

Demanda realitzada a l’últim trimestre del curs passat de P3 per la tutora del grup classe a través d’un full de derivació a l’equip psicopedagògic

Contingut de la demanda
“ No segueix cap consigna de les que se li dóna, ni per imitació. No para gens el català, només repeteix algunes paraules que se li diuen” La tutora destaca dificultats en els següents aspectes: comprensió d’ordres, raonament. A més també destaca el context familiar de l’alumne com a aspecte preocupant.

FASE B : PRIMERS ACORDS AMB MESTRES  i FASE C: REFORMULAR PROBLEMES I OBJECTIUS

La Psicopedagoga fa una reunió de coordinació amb la tutora de P4 durant el primer trimestre. En aquesta reunió es fa un traspàs d’informació.

Informació d’actuacions anteriors
P3

Reunió coordinació 1r trimestre psicopedagoga-tutora: L’alumne mostra moltes dificultats de comprensió. No té límits, fa el que vol ( molesta als companys,toca a les nenes). Està descobrint objectes que no ha vist mai( pinta, mirall..).El joc i la relació amb els iguals és poc evolucionada ( empentes, patades, cops...)
Realització d’un full d’exploració mèdica: L’alumne sembla sentir només les entonacions fortes de les cançons i se li han de repetir les consignes constantment. Repeteix per imitació, li costa molt accedir a la llengua catalana i se li ha de gesticular molt perquè arribi a comprendre alguna consigna. Per aquest motiu es sol·licita exploració ORL i si s’escau audiometria.
Reunió coordinació 2n trimestre psicopedagoga-tutora: S’observa una manca de límits generalitzada. Comença a repetir alguna paraula en català. És autònom en hàbits. Reclama molt. Mostra necessitat d’afecte
Entrevista tutor- pare amb mediador: Després d’extreure informació sobre el context familiar es recomana potenciar l’expressió oral encara que sigui amb l’idioma matern ( mandinga) ,visualitzar dibuixos animats en català i castellà i incrementar el reforç positiu.
Reunió d’avaluació  3r trimestre: No evoluciona en els aprenentatges ni per imitació. Respon més als límits. Experimenta molt a nivell corporal. No comprèn consignes. No coneix els noms dels nens de la seva classe. Encara s’està pendent de que el portin a l’exploració ORL. Arrel de la situació es realitza un full de derivació a l’equip psicopedagògic.

Informació rellevant en relació al context individual i familiar
- Els pares són de Senegal, ell ha nascut a Catalunya.
- El domicili és compartit amb una altra família d’origen Senegalès
- A casa només parlen mandinga.
- No s’estableixen hàbits a casa ( va a dormir molt tard)
- Família poc afectiva i estimulativa.

FASE D : ELABORAR UN PLA D’ACTUACIÓ

Després d’analitzar les característiques del cas la Psicopedagoga decideix recollir més informació del cas a partir de l’observació de l’alumne a l’aula.

FASE E : PARTICIPAR EN EL DESENVOLUPAMENT DEL PLA ACORDAT
 FASE F:  COL·LABORAR EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA FEINA

1.      Observació a l’aula
12a sessió de pràctiques. Dilluns 19-11-2012

Situació: Nens asseguts en rotllana, la mestra explica l’activitat de seriació que realitzaran. Tots els alumnes tenen un got o un cub a la mà per tal de participar en les sèries que es realitzaran dins de la rotllana

·          No està atent al que diuen els companys ni a les consignes de la mestra, està jugant amb un clip (mossega, se’l posa a la boca, experimenta a partir del contacte corporal)
·          Pica amb el got a terra ( mostra inquietud motriu))
·          Respon amb un crit i picades de mans a sorolls forts ( timbre, avís de megafonia i taladradora)
·          Respon a consignes senzilles amb ajuda de gesticulació( seu, dóna’m això)
·          Repeteix les últimes paraules de les consignes de la mestra ( ecolàlia)
·          La seva expressió oral espontània és inintel·ligible. Quan se li demana que respongui a alguna pregunta les paraules que utilitza no concorden amb el significat que els hi atorga.
·          Quan li toca col·locar la peca a la sèrie no és capaç de fer-ho correctament tot i les indicacions de la mestra i els companys. (No comprèn allò que li diuen.)

Situació: Nens asseguts a les taules per tal d’iniciar una activitat de seriació en una làmina. Tots els alumnes han hagut de triar prèviament dues tires de gomets de diferent color i forma ( quadrats i rodones) per tal de crear les seves sèries.

·          No és capaç de seguir les consignes. Es passeja per la classe molestant als companys.
·          Es posa els gomets a la boca, se’ls treu quan la mestra li diu NO.
·          No respon al seu nom tot i que la mestra el repeteix vàries vegades.
·          No és capaç de posar el seu nom tot i que se l’ajuda. Finalment se li ha d’agafar la mà per que realitzi els traços.
·          No sap assignar nombre a les coses. No és capaç d’agafar tants fulls com nens són a la taula. No coneix els números.
·          No comprèn la idea de seriació, enganxa gomets sense tenir en compte la consigna, tot i que la mestra i els companys li recorden.
·          Durant la tasca es manté força estona assegut i tranquil.
·          No sap assignar nom als colors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario