sábado, 25 de mayo de 2013

Resultats de les observacions Grup-classe P4 D

GRUP P4-D

CLASSE DIRIGIDA: BON DIA
PROFESSOR
Professora substituta
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat
·     Exposa les consignes de forma clara
·     Ignora alguns alumnes que no segueixen les consignes.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal
ALUMNES
En aquesta sessió no s’observen alumnes amb conductes desajustades reiterades
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part de la sessió asseguts al terra formant un semicercle davant de la pissarra, i a la 2ª part asseguts a les cadires ocupant el seu lloc a les respectives taules.
CLASSE DE PSICOMOTRICITAT
PROFESSOR
Tutora P4-D

Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat. Eleva el to de veu i es mostra visiblement enfadada en moments puntuals, però l’estratègia no aconsegueix els resultats esperats.
·     Intervé posant límits i ajudant a resoldre conflictes.
·     Exposa les consignes de forma clara i recorda les normes i el seu sentit, explica les conseqüències de l’incompliment  de la norma.
·     Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,enviant als alumnes a la part de la tarima mentre la resta continuen fent els jocs. ( l’utilitza amb dos alumnes a la vegada i aquests es posen a jugar entre ells)
·     Utilitza el càstig: aquells que no han seguit les normes els fa recollir una mica més de material que a la resta.
·     Utilitza la sobrecorrecció: muntar tota la torre del company si han tret una peça, ajudar a curar i han fet mal al company...
·      Utilitza el reforç positiu de les conductes adequades : de forma verbal i no verbal . ( poc amb aquells alumnes que constantment transgredeixen el límit)
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades reiterades en tres alumnes : alumne P, alumne X i l’alumne G.
Alumne G: continua jugant al banc quan tots estan callats i en silenci i ja se l’ha avisat, en el “temps fora “ no modifica la seva conducta, sembla no afectar-li el càstig.
Alumne X: continua jugant quan la mestra diu STOP i la resta de la classe va a seure al banc, se l’avisa i continua distraient-se i sense escoltar quan està assegut al banc, no fa cas dels avisos de la professora.
Alumne P: transgredeix el límit de forma constant, es mostra desafiant quan la mestra li posa límit, no fa cas de les normes habituals de l’aula – parar de jugar quan la mestra diu STOP, seure al banc quan s’acaba l’hora de jugar, ajudar a recollir, seure i escoltar, en el “temps fora” no modifica la seva conducta, sembla no afectar-li el càstig.
CONTEXT AMBIENTAL:
Sala  de Psicomotricitat
Disposició de l’alumnat:  a la 1ª part de la sessió asseguts als bancs, a la 2ª part de la sessió no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota la sala, a la 3ª part de la sessió asseguts al banc.
HORA DE RACONS
PROFESSOR
Tutora  P4-D
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg
·     Utilitza un to de veu alt i visiblement enfadat amb aquells alumnes que transgredeixen constantment el límit. ( alumne D i alumne X)
·     Exposa les consignes de forma clara i recorda les normes i el seu sentit, explica les conseqüències de l’incompliment  de la norma.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal  i el reforçament de conductes alternatives ( poc amb aquells alumnes que constantment transgredeixen el límit)
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades reiterades en dos alumnes : l’alumne X i l’alumne D.
Alumne X: no respecta el torn de paraula, no segueix les consignes de la professora, incompleix la norma tot i que se l’ha avisat ( “no salteu sobre els llits que es trenquen” , “ es hora de recollir tot el material”.Finalment, després de que la professora es posi seria, acaba acatant la norma.
Alumne D: incompleix la norma tot i que se l’ha avisat ( “no salteu sobre els llits que es trenquen” , “ es hora de recollir tot el material” , “ no pugis sobre les cadires”. Tot i que la professora es posi seria no fa cas. Acaba fent cas quan la professora en comptes de dir-li que no ha de fer, li diu què ha de fer i utilitza el reforçament de conductes alternatives.
* Alumne P: No hi és a l’aula ja que se li ha aplicat “temps fora” a una altra aula, P4 –C des de les 9:00 del matí .
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part de la sessió asseguts a les cadires ocupant el seu lloc a les respectives taules, a la 2ª part no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota l’aula.
CLASSE D’ÀNGLÈS
PROFESSOR
Especialista d’Anglès
Estratègies utilitzades: 
·      Capta l’atenció de l’alumnat modulant molt el to de veu i fent ús del llenguatge no verbal
·      Ignorar les conductes de crida d’atenció.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal.
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades reiterades en un alumne: l’alumne X.
Alumne X: no respecta el torn de paraula, interromp constantment les explicacions de la professora, fa sorollets per cridar l’atenció, s’aixeca de la cadira constantment i es posa a la pissarra tot i que sap que no li toca, s’asseu al terra quan tots estan asseguts a les cadires, no segueix les consignes de la professora, tot i així respon als avisos.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula d’anglès
Disposició de l’alumnat:  s’alterna estar asseguts a les cadires davant de  taules unides que fan una forma de semicercle - amb la pissarra com a eix central- i estar drets davant de la pissarra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario