sábado, 25 de mayo de 2013

Resultats de les observacions Grup-classe P4 C

GRUP P4-C

CLASSE DIRIGIDA: BON DIA
PROFESSOR
Tutora  P4-C
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat. Manté aquest to de veu quan ha de cridar l’atenció i posar límits a l’alumnat.
·     Utilitza un posat seriós.
·     Fa saber que ignorarà aquells alumnes que no respecten la norma: “ si no aixequeu el dit jo no us escoltaré”, “ Com que no estàs escoltant el que diu...quan tu parlis jo no t’escoltaré” .
·     Exposa les consignes de forma clara
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal
·      Capta l’atenció dels alumnes picant un ritme amb les mans, o cantant una cançó amb un to de veu molt fluix.
·      Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,asseient els alumnes a la cadira quan l’activitat es realitza al costat de la pissarra.
ALUMNES
En aquesta sessió no s’observen alumnes amb conductes desajustades reiterades
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: asseguts al terra davant de la pissarra formant un semicercle.
CLASSE DE PSICOMOTRICITAT
PROFESSOR
Tutora P4-C

Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat.
·     Estructura molt la sessió, intervé posant límits i ajudant a resoldre conflictes.
·     Exposa les consignes de forma clara i recorda les normes i el seu sentit, explica les conseqüències de l’incompliment  de la norma:  “ qui intervingui sense demanar el torn sortirà de la rotllana”
·     Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,asseient els alumnes al banc mentre la resta juguen.
·      Utilitza molt el reforç positiu de les conductes adequades : de forma verbal i no verbal .
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades puntuals en dos alumnes: alumne I i alumna E. Ambdós alumnes es mostren impacients i els hi costa molt respectar el torn de paraula i estar quiets, tot i així responen bé al límit i compleixen la norma quan la tutora els hi recorda.
CONTEXT AMBIENTAL:
Sala  de Psicomotricitat
Disposició de l’alumnat:  a la 1ª part de la sessió asseguts als bancs, a la 2ª part de la sessió no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota la sala, a la 3ª part de la sessió asseguts al terra en forma de rotllana
HORA DE RACONS
PROFESSOR
Tutora  P4-C
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat.
·     Exposa les consignes de forma clara.
·     Fomenta el record de les normes en els alumnes, preguntant: “Qui sap quines són les normes per poder jugar als racons?
·      Promou el silenci, reconduint l’atenció dels alumnes cantant una cançó amb un to de veu molt fluix ( Ronda de nit).
·      Recondueix l’atenció dels alumnes fent ritmes amb el llapis.
·     Estructura molt la sessió, intervé posant límits i ajudant a resoldre conflictes.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal i el reforçament de conductes contràries.
ALUMNES
En aquesta sessió no s’observen conductes desajustades en els alumnes.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part de la sessió asseguts a les cadires ocupant el seu lloc a les respectives taules, a la 2ª part no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota l’aula.
CLASSE D’ÀNGLÈS
PROFESSOR
Especialista d’Anglès
Estratègies utilitzades: 
·      Capta l’atenció de l’alumnat modulant molt el to de veu i fent ús del llenguatge no verbal
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal.
ALUMNES
En aquesta sessió el grup classe s’observen conductes desajustades puntuals en l’alumne A. Mostra molta inquietud motriu, elevant el to de veu i cridant l’atenció dels companys amb sorollets. Tot i que en el moment respon bé al límit la professora l’ha hagut de marcar en el transcurs de tota la sessió.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula d’anglès
Disposició de l’alumnat:  s’alterna estar asseguts a les cadires davant de  taules unides que fan una forma de semicercle - amb la pissarra com a eix central- i estar drets davant de la pissarra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario