lunes, 29 de octubre de 2012

Sessió 6

Dimecres 17-10-2012

CAS B – Alumna de 4rt de Primària

Per aquesta sessió la meva tutora em va demanar que sintetitzés la informació obtinguda fins al moment durant el procés d’avaluació dut a terme amb aquesta alumna, per tal d’extreure’n conclusions. Recordem, tal i com s’exposa a l’apartat Cas B d’aquest blog, que per tal de recollir informació sobre el cas s’ha revisat la informació recollida en l’expedient psicopedagògic de l’alumna, s’ha realitzat una entrevista amb la tutora, i s’han utilitzat també dos instruments específics , el WISC –IV i el TALEC.

Els resultats obtinguts en el WISC indiquen que les capacitats cognitives de l’alumna es troben dins de la normalitat. S’aprecien però, puntuacions més baixes en els índexs de Memòria de Treball i Velocitat de processament que en els índexs de Comprensió verbal i Raonament perceptiu.

Els resultats del TALEC indiquen que l’alumna té dificultats en la lectura de paraules i textos, ja que s’aprecien molts errors de sil·labeig i lentitud generalitzada. També s’aprecien dificultats en l’escriptura donat l’elevat nombre d’errors d’ortografia arbitrària i de sintaxi que ha comès l’alumna, i que la situen per sota del nivell que correspon al seu grup normatiu.

Així doncs, tenint en compte aquests resultats es fa patent que l’alumna presenta dificultats en la lectoescriptura, però aquestes dificultats no poden ser explicades per capacitats cognitives baixes, ja que l’alumna , tal i com indiquen els resultats del WISC- IV mostren un QI dins del promig que li pertoca per edat.

Així doncs s’ha evidenciat la necessitat d’avaluar altres aspectes rellevants de l’alumna que podrien estar implicats en la problemàtica és per això que es decideix fer ús d’una altra tècnica de recollida d’informació, el BASC S-2 , una prova estandaritzada en format autoinforme que ens permetrà avaluar aspectes de la personalitat i del comportament de l’alumna.

En aquesta mateixa sessió he administrat a l’alumna el BASC S-2. Tot i que la prova és en format autoinforme, l’idioma ( castellà) i la complexitat del redactat dels diferents ítems dificulten que alumnes de l’etapa de primària siguin capaços de comprendre totalment el contingut de les qüestions que se’ls presenten. En aquest cas també se suma el fet que l’alumna té dificultats en la lectura de la pròpia llengua materna ( català), recordem que s’aprecien molts errors de sil·labeig i lentitud generalitzada. És per això que la prova s’ha acabat administrant de forma oral, jo llegint els ítems de l’autoinforme i ella contestant  en format dicotòmic (Si/No) a cadascun dels ítems.


CAS D – Alumne de 2n de Primària

Una vegada s’ha administrat el BASC  a l’alumna del Cas B i s’ha corregit de forma automàtica mitjançant el recurs instal·lat a l’ordinador, s’ha procedit a administrar el WISC-IV a l’alumne de 2n de Primària del Cas D. Els resultats espoden consultar a l’apartat CAS D del blog.

No hay comentarios:

Publicar un comentario