sábado, 27 de octubre de 2012

Sessió 1



Dilluns 01-10-2012

CAS A- Alumne de 5è de primària
En aquesta primera sessió s'ha analitzat un full de sol·licitud de derivació a l'equip psicopedagògic referent a un alumne de 5è de Primària. La demanda es va realitzar l'últim trimestre de 4rt de Primària per la que era la tutora de l'alumne en aquell moment. Després de llegir el contingut de la sol·licitud procedim a revisar l'expedient psicopedagògic de l'alumne per tal de contextualitzar el cas. Una vegada ens hem documentat sobre les característiques del cas, la psicopedagoga m'exposa la seva visió sobre el cas i m'informa dels instruments que s'utilitzaran per tal d'avaluar a l'alumne, l’observació a l’aula, el WISC- IV, el BASC, l’EDAH , i el TALEC. Tot seguit ens preparem per passar la primera prova a l'alumne, el WISC -IV, en una saleta contigua al seu despatx i mentre ella va a buscar a l'alumne a la classe jo preparo el material. Durant l'administració del WISC-IV  observo i vaig seguint la correcció amb l'ajuda d'un full d'administració per tal d'anar adquirint experiència per a poder, posteriorment, realitzar jo mateixa l'administració d'aquesta prova, tal i com m'ha comentat la psicopedagoga. 

CAS C- Alumnes d’un grup classe de P4

En aquesta primera sessió s’ha realitzat una reunió de seguiment amb la tutora d’un grup classe de P4. En aquesta reunió s’ha fet un traspàs d’informació entre la tutora i la psicopedagoga i s’han comentat tres fulls de demanda referents a tres alumnes que la mateixa tutora va realitzar a finals del curs de P3 de l’any passat. S’han analitzat les característiques i l’evolució dels tres casos i s’ha posat de manifest que continua existint  la necessitat d’intervenir-hi. A part d’aquests tres casos la tutora ha destacat un altre alumne que també li preocupa per excessiva inquietud motora i la falta de límits.  La Psicopedagoga li ha recordat la necessitat de fer constar de manera formal mitjançant un full de derivació a l’equip psicopedagògic, els casos que segons el seu punt de vista eren suceptibles d’intervenció. S’ha acordat doncs, que li faria arribar el full de demanda d’aquest nou cas. La psicopedagoga ha decidit donar-li a la tutora quatre BASC T-1 per tal d’anar recollint informació sobre el comportament i l’actitud dels alumnes amb full de demanda. A més s’ha pactat una primera sessió d’observació a l’aula per la setmana següent.

Tal i com indica, Andreu et al (2011) “normalment, l’avaluació d’un nen se sol portar a terme en situacions molt estructurades i controlades en les quals es generen contextos artificials. Per contra, l’ observació permet avaluació en el context natural del nen ( en aquest cas a l’aula) [1]. Això permet per una banda, poder recollir alhora informació dels quatre alumnes a avaluar, i per altra, també permet conèixer i valorar com la resta d’elements i agents que interactuen amb els alumnes poden predisposar, precipitar i mantenir les conductes i actituds objecte d’avaluació.

*Les característiques d'aquest cas les podreu trobar  a l'apartat CAS C d'aquest blog.



[1] Andreu, Ll. et al (2011). Diagnòstic en educació. Barcelona: Editorial UOC.


No hay comentarios:

Publicar un comentario