lunes, 29 de octubre de 2012

Sessió 7


Dilluns  22-10-2012

REUNIÓ DE COORDINACIÓ

Objectiu: realitzar seguiment d’un alumne de 1r de Primària
Descripció: En aquesta reunió hi assisteixen la Psicopedagoga del centre, la tutora de l’alumne  i la Logopeda externa a qui s'ha derivat l’alumne.

Resum del cas
 
Alumne que cursa 1r de Primària. A P5 se’l deriva a la Psicopedagoga del centre per fer una exploració de les capacitats degut al baix rendiment en els aprenentatges, sobretot del llenguatge. Se li passa un WIPPSI, i s’obtenen uns resultats normals molt homogenis. Durant l’exploració, s’adverteix molta inquietud psicomotriu i un rendiment que disminueix per l’efecte de la fatiga ( perfil TDAH). La Psicopedagoga del centre recomana derivació a psicòleg extern per explorar la simptomatologia d’un possible TDAH però els resultats de les proves de la psicòloga externa (recomanada pel pediatra) no confirmen el diagnòstic. Paral·lelament, la logopeda del centre fa valoració de les dificultats en la parla i proposa derivació a logopeda externa per fer intervenció. L’alumne inicia la intervenció amb la logopeda externa. S’acorda a més, una exploració de l’otorrino ja que s’intueix un possible dèficit auditiu. Aquesta exploració no és pot realitzar ja que el nen mostra poca predisposició i molta hiperactivitat. Aquestes conductes hiperactives amb manca de límits comencen a fer-se més habituals a finals de P5, principis de 1r de Primària. A inici de curs s’acorda amb els pares demanar una revisió diagnòstica a la professional externa que porta el cas. Actualment encara no s’ha realitzat aquesta revisió i s’està pendent de l’exploració de l’otorrino. La logopeda externa informa del treball realitzat i de la lenta evolució del nen en relació a la parla. La tutora posa de manifest les dificultats de l’alumne en relació als aprenentatges i les dificultats en l’atenció i la parla.

En la reunió s’acorda que és necessari seguir treballant el llenguatge amb la logopeda externa i també mitjançant activitats i exercicis a casa. També es prioritza la necessitat de que es realitzi una revisió diagnòstica, ja que es creu que fins que l’alumen no rebi tractament pel dèficit d’atenció ( això inclou possiblement tractament farmacològic) no li serà possible millorar el seu rendiment en relació als aprenentatges.  De la mateixa manera també es prioritza l’exploració de l’otorrino per tal de confirmar o refutar el possible dèficit auditiu. Es valora com a secundària la idea dels pares de portar el seu fill a un reforç extern de lectoescriptura,  ja que fins que no s’intervingui sobre els problemes d’atenció i el possible dèficit auditiu l’evolució de la lectoescriptura quedarà frenada per aquestes dificultats de l’alumne.


Context Familiar
- Mare molt implicada i amb bona predisposició vers qualsevol intervenció.
- Pare passa molt de temps fora de casa per la feina. No s’implica massa en la situació. Poc afectiu amb els fills.
- Germà més gran que també presenta dificultats d’aprenentatge
- Pares volen reforçar la lectoescriptura externament
- Pares ( sobretot mare) preocupats per les conductes hiperactives i amb manca de límits del nen.
- Mare sospita que el seu fill podria tenir un  TDAH.
Context Individual
- Capacitats normals, molt bones capacitats manipulatives
- Dificultats en l’adquisició de la parla. Mostra poca motivació per millorar en la seva adquisició perquè els altres l’entenen o interpreten el que vol dir i per tant ja li serveix per comunicar-se.
- Manca d’atenció, baixa capacitat propioceptiva ( poca percepció del cos), desorientació en l’espai.
- Possible dèficit auditiu
- Hipotonia facial
- Temàtiques recurrents que poden arribar a ser una mica obsessives
- Molta habilitat per les manualitats.
- Baix rendiment els aprenentatges ( no sap els números)
- Predilecció pels jocs de construcció. Quan construeix desapareix la hiperactivitat i és capaç de focalitzar la seva atenció únicament en allò que està fent.

CAS E – Alumne de 2n de Primària

Després de la reunió de coordinació s’ha procedit a administrar el TALEC a l’alumne del Cas E. Recordem que el contingut de la demanda realitzada per la tutora és el següent: L’alumne és un nen que li costa molt estar tranquil a classe, constantment es mou i li costa molt concentrar-se això ha fet que no evolucioni prou satisfactòriament. Sol·licitaria fer proves de capacitats i de TDAH”. La tutora destaca a més dificultats en els següents aspectes: atenció concentració, lectura i escriptura. A més també manifesta preocupació per aspectes com: l’actitud  i el comportament i la parla. A l’apartat CAS E del blog trobareu més información sobre el cas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario