martes, 16 de abril de 2013

Sessió 4

 
Dilluns 18-03-2013

En qualsevol tipus d’intervenció psicopedagògica és indispensable recollir i examinar informació sobre els aspectes més rellevants de la situació objecte d’intervenció. En les primeres fases, Conèixer i analitzar la demanda, Prendre els primers acords amb els agents implicats, i Reformular el problema i els objectius, s’acostumen a utilitzar tècniques d’ampli espectre, com l’observació asistemàtica, l’autobiografia, els llistats de conducta, les escales d’apreciació i l’entrevista, entre d’altres.

En la meva intervenció, la tècnica de recollida d’informació utilitzada en les primeres fases ha estat l’entrevista. Aquesta, però tal i com exposa García Marcos (1983) [1]“ S’ha de considerar no només com l’instrument d’avaluació o exploració psicològica que precedeix a na eina que qualsevol modalitat d’intervenció o de presa de decisions, sinó que és el sistema d’interacció mitjançant el qual es realitza tot el procés d’avaluació – intervenció”. En aquest sentit, l’entrevista és una eina que permet recollir informació sobre esdeveniments i aspectes subjectius de les persones com són creences i actituds, opinions valors o coneixements que amb altres procediments o tècniques difícilment podem apreciar. (Andreu, 2011).[2]

L’entrevista permet recollir un gran volum d’informació sobre molts aspectes a la vegada, però quan el que interessa és recopilar informació detallada sobre aspectes determinats, haurem d’utilitzar tècniques més específiques. Amb les entrevistes realitzades amb les tutores de P4 i la psicopedagoga d’infantil i primària he pogut recollir molta informació sobre la situació problema però tot i que aquesta informació ha estat útil, no és suficient, és massa general i no permet objectivar la problemàtica i el seu abast.

És per això que em plantejo per una banda, utilitzar la tècnica del qüestionari per recollir de forma sistemàtica i ordenada la percepció de les tutores de P4 en relació a els problemes de conducta per manca de límits en els seus grups-classe, i, per altra banda, realitzar una sèrie d’observacions en els cinc grups- classe de  P4 per tal de recollir informació sobre les interaccions entre tutora- grup i entre alumnes específics  i la tutora.







[1] García Marcos ( 1983) citat a : Andreu, Ll. et al (2011). Diagnòstic en educació. Barcelona: Editorial UOC.
[2] Andreu, Ll. et al (2011). Diagnòstic en educació. Barcelona: Editorial UOC.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario